Január közepétől elsők között vezette kereskedelmi forgalomba NFC alapú fizetési megoldását a Turkcell a MasterCard-dal és a Research in Motion-nal együttműködve. Az NFC kompatibilis BlackBerry-k segítségével, mely a világon elsőként kapta meg a MasterCard PayPass certifikációját.

A MasterCard után január elején a rivális kártyatársaság, a Visa is PayWave-tanúsítványt adott több BlackBerry típusnak. (Az Európában is kapható készülékek közül a BlackBerryk mellett a Samsung Galaxy S és S II, LG Prada 3.0 és a Google Nexus S támogatja a fizetéshez is használható NFC-kommunikációs protokollokat.)
 

A bevezetést segíti, hogy az ország dobogós helyen áll kontaktus nélküli elfogadóhelyek számában, ez nagyjából 60 ezer PayPass terminált jelent. Európában az Egyesült Királyságban van ennél több elfogadóhely, talán nem véletlen, hogy itt is fut egy NFC-fizetési projekt,„Quick Tap” néven az Orange Uk és a Barclaycard jóvoltából.

A törökországi mobilszolgáltató az egyetlen Európában, és világszinten is csak Dél Korea előzi meg abban, hogy több pénzügyi szolgáltatót tudhat a Turkcell Cep-T Cüzdan nevű mobil pénztárca alkalmazása mögött. A jelenleg három, már csatlakozott bankot rövid időn belül 11 másik követheti, derül ki a legnagyobb török mobilszolgáltató nyilatkozatából.
A bankok száma mellett az elérhető NFC készülékek száma is gyarapszik az idei évben, valamint a felhasználási lehetőségek körét is bővíteni kívánja a mobilszolgáltató, többek között közlekedési és személyazonosítási alkalmazások bevezetésével.
„ A mobil fizetés nem elég a fogyasztóknak az NFC technológia elfogadásához”, ezért tartja fontosnak a Turkcell, hogy számos más alkalmazást tegyen elérhetővé ügyfelei számára.
Saját TSM szolgáltatásával gyorsan és hatékonyan tudja a legújabb fejlesztéseket biztosítani felhasználói részére.
Nem véletlen, hogy az világ szinten is az elsők között próbálkoznak, az ország fiatal társadalma fogékony az új, innovatív megoldásokra, így a versenytársak – Vodafone Törökország – is igyekeznek még az idén az NFC piacra lépni és nem kisebb cégóriás, mint a Google, is szemet vetett a török piacra.
Számos nehézség ellenére is, mint például, hogy a pénztárcával közösen futó kupon- és lojalitásalkalmazások minden résztvevőtől külön fejlesztést igényel, vagy most még jelentősen drágább a biztonságos NFC SIM előállítása, a szakemberek minden oldalon bizakodóak. Az ügyfél igények nőnek, ennek kiszolgálása érdekében egyre több és hatékonyabb alkalmazás jelenik meg, a bankok és szolgáltatók sem bújhatnak ki a fejlesztések alól, melyek népszerűbbek lesznek, így a nagyobb számú felhasználókat a tömeggyártás keretében, már költséghatékonyabban lehet kiszolgálni. A sikeres bevezetés kulcsa, hogy a fiatal társadalom nyitott az innovatív ötletekre.