Annak ellenére, hogy az utóbbi időben az NFC mellett jószerivel egy szósem esett az RFID technológiáról – sem a blogunkban, sem a hazai sajtóban –, azRFID-t nem szabad leírni. A technológián alapuló megoldások kiválóan alkalmasaka logisztikai problémák megoldására, illetve az egyes termékek, árucikkeknyomon követésére. Misem bizonyítja ezt jobban, mint hogy a Jóbarátok címűsorozat révén hazánkban is megismert Bloomingdale áruházlánc (ez volt Rachelkedvenc boltja) tulajdonosa mind a 850 üzletét RFID technológián alapulórendszerrel látja el 2012 végéig.
A 850 áruházat birtokló Macy’s Inc. egy több éves tesztidőszakotkövetően a napokban jelentette be, hogy boltjaiban árucikk szinten fog RFIDtag-et használni, eleinte a legnépszerűbb, leg többet felpróbált ruhákon,később pedig az összes árucikkre kiterjesztve. 2008 vége óta teszteli atársaság a cikkszintű RFID tag-ek használatát. Eleinte a pilot csak az egyiknew yorki Bloomindale üzletben futott, amely raktárjának pontosságát éssebességét folyamatosan összehasonlították más boltjaikéval. Az elsőeredményeket követően a pilotot kiterjesztették néhány további boltra és hatelosztó központra. A tesztek magukért beszéltek: az egyes árucikkek helyének megtalálása97%-ra emelkedett köszönhetően az RFID tag-eknek.
A technológiára történő áttéréssel párhuzamosan a Macy’s beszállítóinakpasszív UHF (ultrahigh frequency) tag-ekkel kellett ellátniuk termékeket,amelyek tageket automatikusan visszaküldtek az adott árucikk értékesítésétkövetően. Mindez lehetővé tette, hogy az alkalmazottak bármely boltban jóvalgyorsabban le tudják kérni a raktárkészlet adatokat, akár havonta többször is,szemben azzal, hogy korábban évente egyszer volt átvizsgálva a készlet. Anaprakész raktári adatok lehetővé teszik, hogy a társaság időben reagáljon afogyó árucikkekre (ne legyen készlethiány valamely termékből), amitermészetesen az eladásokra is jótékony hatással van.

Vásárlók is jól járnak a tag-ek használatával, mivel minden egyesárucikkből van a keresett méretben, illetve a kívánt színben. A vásárlók jobbkiszolgálása tehát mindössze a megfelelő logisztikán és a kiforrotttechnológián múlik. A Macy’s egyelőre csak az olyan méret érzékeny termékeknélhasználja a tag-eket, mint a női és férfi alsóneműk, férfi nadrágok,farmerruházat és a női cipők. Amennyiben a rendszer a 2012-es indulást követőenbeválik további termékkategóriákat is bevonnak a projektbe.

Fényképek: www.viaggiaresempre.it, www.siemens.cz