Többször írtunk már arról, hogy az NFC-képes telefonok felhasználási módja igen sokféle lehet. Ezek közül különösen érdekesek azok a megoldások, ahol a felhasználó személyét azonosítani kell tudni a biztonságos használathoz. Egy, a napokban véget ért nyolc hónapos pilot projekt alapján biztonsággal megjósolható, hogy az NFC-alapú alkalmazások hamarosan a legnépszerűbb hotelszolgáltatások között lesznek.
Stockholmban öt szereplő összefogásával egy közel háromnegyed éves tesztüzem zajlott le sikerrel, amelynek során a résztvevő hotel törzsvendégei NFC-képes telefonjuk segítségével számos kényelmi szolgáltatást tudtak igénybe venni. Az Assa Abloy (zár- és biztonságtechnika berendezések), a Nordic Choice hotellánc stockholmi szállodája (Clarion Hotel Stockholm), a Giesecke & Devrient (biztonsági nyomda), a TeliaSonera (telekommunikációs szolgáltató) és a VingCard Elsafe (elektromos zárak) együttműködésének köszönhetően a svéd főváros szállodájának hűségprogramjában résztvevő vendégek hotelkulcsát NFC-képes mobiltelefonnal helyettesítették, amely a visszajelzések alapján mindenképpen követendő példa.
A Clarion Hotel nyolc hónapon át tartó pilot projektje során harminc törzsvendégnek nyílt lehetősége arra, hogy kipróbálja, milyen kulcs nélkül használni egy szállodai szobát, és igénybe venni a kapcsolódó szolgáltatásokat. A bejelentkezéskor a vendégek NFC-képes telefonjára a recepció elküldte azt a mobil-kulcs alkalmazást, amely az adott vendég adott szobájába való bejutást biztosította. Ezt követően a résztvevőknek nem kellett sorban állniuk a recepción a ki- és bejelentkezéshez, mivel azt a mobilalkalmazás menedzselte.

A harminc vendég a pilot alatt rendszeresen megszállt a hotelben, ami egyben azt is jelenti, hogy időről-időre hosszabb ideig vették igénybe a szolgáltatást. Ennek köszönhetően a felhasználók egyre nagyobb rutinnal kezelték az alkalmazást, egyre gyakrabban használták azt olyan egyéb szolgáltatások igénybe vételéhez, mint a szálloda éttermében való fizetés vagy éppen a szobaszervíz. Emellett az applikáción keresztül gyorsan elérhetőek voltak információk magáról a hotelről és szolgáltatásairól, egy kattintással megtekinthető volt a szálloda térképe, a szobaszervíz aktuális étlapja, a spaval, az edzőteremmel, az étteremmel és a bárral kapcsolatos információk, sőt még a kapcsolódó tömegközlekedési adatokat is meg tudták jeleníteni telefonjukon a résztvevők.
A pilot utáni felmérésből kiderült, hogy a mobil-kulcs szolgáltatás növelték a vendégek kényelmét, és a hotelhez való hűségüket. A visszajelzések alapján mindenki elégedett volt a rendszerrel, amelynek legfontosabb előnyeként azt hozták fel, hogy nem kellett sorba állni a recepciónál, illetve a szálloda szolgáltatásainak igénybe vétele is felesleges várakozás nélkül, zökkenőmentesen zajlott. A résztvevő szállóvendégek mindegyike pozitívan nyilatkozott azzal kapcsolatban, hogy használná-e a szolgáltatást, ha lenne NFC-képes telefonja.



Fényképek: www.assaabloy.com