Láthatóan egyre egyértelműbbé válik, hogy az NFCmeghatározó technológiává tud válni a következő években. Bár még most is vannakkritikus hangok, amelyek az NFC-t csak lufiként, használhatatlantechnológiaként akarják láttatni, a cégvezetők többsége sokkal inkábblehetőséget lát benne semmint veszélyt. Mára egyértelműen többségben vannakazok, akik reális alternatívaként tekintenek a kontaktus nélkülimobilmegoldásokra. Emellett az NFC minden bizonnyal sikeres jövőjét jól mutatjaaz is, hogy a technológia egyre-másra olyan új területekre, iparágakba szivárogát, mint például a játékipar.
Bár a piackutatással foglalkozó Gartner Research ún. „TheEmerging Technologies Hype Cycle” anyaga, amely az egyes technológiákéletciklusát vizsgálja, egyelőre „túlárazottnak” tartja az NFC-t, nem vagyunkbenne biztosak, hogy valóban csak 5-10 év múlva jön el a near field communicationvalódi ideje. Annál is inkább, mert közel sem csak a mobilfizetésről szól azNFC. Közlekedési megoldások, jegyvásárlás, M2M kommunikáció, e-számlák, mobilokmányok, smart poszterek – mind-mind az NFC technológiát használják. És ittegy újabb szereplő, a játékipar.

 Commodore 64-en és videójátékokon felnőtt generációk játékai a technológiasegítségével egészen újszerű formában jelennek meg. A tetris-félék, a különbözőcollapse típusú játékok, a puzzle, a szókirakók vagy éppen a csatornaépítős éspacman-es játékok számára új dimenziót nyit az NFC. Ezt fedezte el a Sifteo is, amely olyan „játékkockákat”alkotott, amely a bennük lévő NFC szenzor és gyorsulásmérő segítségével észlelia többi, közelben lévő kocka jelenlétét és azok mozgását. A kockákhoz tartozóUSB-kulcsot a számítógépbe dugva egy mini alkalmazáson keresztül választhatunkjátékot, illetve természetesen továbbiakat tölthetünk le a netről.
Bízzunk benne, hogy egyszer a Pitstop is elérhető leszily módon.

Fényképek: www.sifteo.com