Amikor 2011-ben Jonny Bauer, a Droga5 amerikai ügynökségének egyik vezetője előadott egy magyar konferencián, akkor a résztvevők már tudták, egy olyan ügynökség kezdi el világméretű menetelését, amely jóval többet tud az emberekről, mint a hagyományos multinacionális ügynökségek.

pumaJonny, aki ma már a legnevesebb szaklapok szerint is az egyik legkreatívabb, leghatékonyabb ügynökség stratégája, levetítette a PUMA-nak 2010-ben készített kampányának bemutató filmjét és a végén a közönség tapsolt. A sztori egyszerű, erős és működött: „Mit tegyünk, ha a Valentin napon fociforduló is van?” Érdemes végig nézni az alábbi videót, amelyben az ügynökség bemutatja a kampányát és annak eredményét is. https://youtu.be/SaKlP5TgvFE

Akkor még csak 2010-et írtunk, azóta minden nagyobb cég ilyen kampányt akar és ez, a David Droga által alapított ügynökség – feljutott a csúcsra. Mit tudnak ők, amit más nem? Egyszerűen lecsupaszítják az üzenetet és a legütősebb érvet emelik ki. Ahogy a kampány számaiból és az ügynökség további munkáiból is látható, ez működik. Vagyis amikor a fogyasztó sok és sablonos információt kap, már nem akar vagy nem tud dönteni. Így a tanulság, hogy bármilyen kommunikációs projektbe is kezdünk, az üzenetnek végtelenül egyszerűnek kell lennie.

Amikor arról döntünk, hogyan tudnánk cégünk ügyfeleinek lojalitását növelni, végig kell gondolnunk mi az, ami a célcsoportunk számára értékes. Itt már egy nagyobb dilemma előtt állnak a marketingesek, hiszen mára, annyira heterogének lettek a célcsoportok, hogy a régi jellemzőkkel (életkor, lakhely, státusz) már le sem írhatók. Jóval könnyebb, ha vásárlói körökre fókuszálnak, amelyek hasonló igényekkel rendelkeznek, és ebben kezdik meg a szegmentációt. Már ez is elég nagy feladat, hiszen a fiatalokat mobilon és interneten könnyű elérni, az idősebb korosztályt pedig hagyományos módszerekkel. Ezért és ennek ellenére is van esélyük az innovatív nyomdáknak a piacon, hiszen kombinálni kell az új és a régi technológiákat.

Ma azzal, hogy az ANY Biztonsági Nyomda egy lojalitás programhoz papíron, plasztikon és mobilon is tud termékeket, szolgáltatásokat nyújtani csaknem egyedülálló a piacon. Ez nem csak a kampány hatékonyságát növeli, hanem ugyanazon árért különlegesen magas adatbiztonságot is kap az ügyfél. Hiszen a kampány érzékeny, személyes adatait egy olyan cég kezeli, amely a magyarországi okmányok megszemélyesítését is végzi. A cég biztonsági előírásait és tevékenységét számos nemzetközi és hazai szervezet ellenőrzi. Így nem csak a magyar államigazgatás, hanem számos kereskedelmi cég lehet biztos abban, hogy a törzsvásárlói kártyák megszemélyesítése, a mobilkuponok kiküldése, vagy a QR kóddal ellátott papír alapú voucherek postázása a lehető legnagyobb biztonságban történik.

Mindent egy kézből, ez biztosítja a hatékonyságot; a referenciák és a minősítések a megbízhatóságot.

Lojalitás – papíron, plasztikon, mobilon – itt, Magyarországon!