Folytatjuka Google Wallet bemutatását.
A Google a GW bevezetésével megvárta, míg az amerikai telkoszolgáltatókközött 11%-os részesedéssel rendelkező Sprint piacra dobta a Nexus S 4Gkészüléket, mivel egy elérhető NFC-képes mobil feltétele a szolgáltatásnak. AGoogle mobilpénztárcája a jövőben gyorsítani fogja az ilyen telefonokterjedését, amit bizonyít, hogy az okostelefongyártók ma már egyre-másrajelentik be az NFC-képes telefonjaikat, sőt az NFC-chippel nem rendelkezőmobilok is egy speciális matricával alkalmassá tehetők arra, hogy kezelnitudják a szolgáltatást.
De hogy is néz ki egy NFC-képes mobil? Ugyan erről korábban márejtettünk szót, de mégis idekívánkozik. A Nexus S-ben például a készülékgyártása során ültetik bele az ún. biztonsági elemet. Van azonban más lehetőségis: a biztonsági elem lehet a SIM kártyán belül is (ezt a megoldást elsősorbana mobilszolgáltatók favorizálják), de akár az SD-kártya is alkalmas abiztonsági elem tárolására. További lehetőség, hogy a „secure element” azalaplapon kap helyet még a gyártás során – szakértők a következő Blackberry-kesetében számítanak erre a megoldásra. Beszélhetünk azonban a biztonsági elemkülönböző megoldásairól, az mindenesetre nagyon valószínű, hogy az e felettikontrollt a Google nem akarja kiengedni a kezéből.
hűségpontok. A rendszer mögött a Google azon célja húzódik meg, hogy ahirdetést közvetlenül összekösse magával a fizetéssel. A felhasználó vásárlásiszokásainak és tartózkodási helyének ismerete lehetőséget teremt a valóbancélzott, és személyre szabott ajánlatok kialakításához.

Fizetéssel való összeköttetést a GW-ben a Google feltöltőkártyája, vagya Citi Bank MasterCard PayPass kártyája biztosítja. Ugyanakkor a Google nemácsingózik a „kártyahasználat” tranzakciós díjaira, hanem elsősorban ahirdetések látja a bevételi lehetőséget (ahogy erről korábbanis értekeztünk már), amely jelenleg is a cégóriás bevételeinek 97%-át adja.Emellett természetesen a Google Offers, a keresőmotor és az NFC aktivitás általösszegyűjtött felhasználói adatok jelentik azt az előnyt, amiért megéri aGoogle-nek a beruházás. Összességében a Google-nak meglesz a lehetősége azolyan ún. „location-based” hirdetések alkalmazására, amely rendkívülkifinomultan tudja kezelni az adott felhasználó vásárlási attitűdjét,tartózkodási helyét, érdeklődési körét. Mindez más szereplő számáraelképzelhetetlen távolságban van jelenleg.

Fényképek: www.google.com