Számos helyen (többek között jelen poszt végén) lehetett olvasni a Nyomda hűtési láncot figyelő RFID-alapú megoldásáról. A technológia kiváló a logisztikai és készletezési problémák megoldására. Ezt kihasználva fejlesztett egy amerikai cég olyan RFID-képes hűtőt, amely hozzá tud járulni a készlet-gazdálkodás költségeinek csökkentéséhez. A Terso által megalkotott eszköz ezen felül nagy szerepet játszhat a betegellátás színvonalának javításában, és nem utolsósorban megfelelő védelmet biztosít az olyan nagy értékű termékeknek, mint a különböző reagensek, a szív és érrendszeri termékek, a szövetminták és az ortopédiai eszközök.
Az RFID-képes hűtőgép alapvetően a kórházak, a laboratóriumok, illetve a gyártók és disztribútorok munkáját, készletgazdálkodását segíti. A termékek állandó monitoringjával jóval könnyebben menedzselhető a nagyobb értéket képviselő termékek készletezése, tárolása. Mindemellett az RFID előnyeinek kihasználásával a gépek jobb helykihasználást, alacsonyabb energiafogyasztást, kedvezőbb fenntartási költségeket biztosítanak.

Fejlesztőként a Terso az általa szállított RFID készletgazdálkodási megoldást házasította egy jól konfigurálható, megfelelően tesztelt hűtőgéppel. Ezzel a fenti előnyökön túl a kórházak jobban tudják ellenőrizni az anyagköltségeit, segíti az előírások betartását, és megbízhatóan kezeli a termékek lejárati idejét.
Az „okos-hűtő” 2 és 7 C fok (36-46 Fahrenheit) közötti értéket tart, és 150 literes tárolókapacitással rendelkezik. Az RFID segítségével a gép rögzíti a felhasználóhoz kötődő készletváltozásokat, amivel nagy jelentősen növeli az elszámoltathatóságot. A hűtő emellett folyamatosan monitorozza a belső hőmérsékletet, illetve a tárolt termékek lejárati idejét, és természetesen jelez, amennyiben nem lett rendesen bezárva a gép ajtaja. A monitoringot a Terso 7/24 órás ügyfélszolgálatánál végzi, ami azt jelenti, hogy az ellenőrzés folyamatos.
A hűtő segítségével a kórházi készlethez kapcsolódó gyártók és a disztribútorok érezhető árbevétel növekedést érhetnek el, a laboratóriumok számára pedig talán a legfontosabb, hogy az RFID technológia révén minimalizálni tudják a papírmunkát, a készlethiányt, illetve a lejárt termékek arányát. Mindezt úgy, hogy sem hardveres, sem szoftveres fejlesztésre nincs szükség, és az adott intézményt sem kell újratervezni.

Fényképek: www.tersosolutions.com, www.siemens.com