Manapság naponta jelenik meg új kutatás az NFCtémakörében. A Frost& Sullivan legújabb jelentése szerint az NFC piac számára nyújtott TSMszolgáltatásból származó bevétel 2015-re eléri a 330 millió Eurót. Mindez 2010és 2015 között 74%-os éves növekedési ütemet jelent, azaz várhatóan az NFC-velpárhuzamosan a megbízható szolgáltatás menedzsmentre való igény is dinamikusnövekedés előtt áll.
Az NFC-s telefonok és a különbözőmobilfizetési lehetőségek forgatagában viszonylag kevés szó esik a trustedservice management-ről (TSM), azaz a megbízható szolgáltatás menedzsmentről. ATSM felel a bankok és a mobilrendszerek közötti együttműködés kapcsolatbiztonságáról azáltal, hogy a mobiltelefonos tranzakciók biztonságát. A TSMtehát tulajdonképpen az egész NFC ökoszisztéma biztonságáért felel, azaz aszolgáltatók, a mobiloperátorok és felhasználók közötti kulcspozíciót tölti be.

Vezető elemzőjük megítélésünk szerint tökéletesenfogta meg a lényeget, amikor úgy fogalmazott, hogy „az NFC-képes telefonokhiánya hamarosan nem lesz akadálya az NFC szolgáltatások terjedésének, sőtkatalizálni fogja a folyamatok”. Mindez a fentiekből kiindulva egyben azt isjelenti, hogy a következő évek a TSM szolgáltatás terén is komoly növekedésipotenciált hordoz magában. Emellett a jelentés azt is megállapítja, hogy amobiloperátorok és a szolgáltatók közötti együttműködések növekvő intenzitása egyrenagyobb mértékben fogja igényelni a megbízható szolgáltatás menedzsmentet.
A TSM szerepe azonban nemcsak a tranzakciókbiztosítására korlátozódik, hanem magába foglalja az okostelefonon futó alkalmazásokéletciklus menedzsmentjét és bizonyos esetekben az ún. biztonsági elemmenedzsmentjét is. Várhatóan ezen szolgáltatások jelentős mértékben hozzáfognak járulni a TSM-ből származó bevételek növekedéséhez.
A TSM a rendszer szükséges eleme lesz mind afizetési, mind pedig a közlekedési megoldások esetében, de adott esetben többekközött a mobilmarketing területén is jelentős szerephez juthat. Ugyanakkorvannak még nyitott kérdések, mint hogy kié legyen a biztonsági elem, hogyhogyan fog történni a különböző érdekcsoportok közötti együttműködés, illetvehoyg milyen lesz a mobilfizetés fogadtatása a felhasználók részéről. Mindezekalapvető hatással vannak az NFC ökoszisztémára és ezáltal a TSM szolgáltatásra.
A riport összességében talán legfontosabbüzenete, hogy a TSM az NFC rendszerek kulcsszereplője, azaz az NFCszolgáltatások sikeréhez a mobilszolgáltatók, az okoskártya-gyártók, akártyatársaságok és a pénzintézetek mellett a TSM szolgáltatókat is be kellvonni az együttműködésbe.

Fényképek: www.google.com