Néhány nappal ezelőtt a Napi Gazdaság közölt egy velünk készült interjút, amiben többek között arról is kérdeztek minket, hogy a közeli jövőben hogyan, milyen irányba fognak változni a fizetési szokások. Ott is, mint ahogy ezt a blog keretein belül is már több esetben megtettük, kifejtettük azon véleményünket, hogy a különböző fizetési megoldások, alkalmazások, szokások komoly változások előtt állnak. Ezen véleményünk jogosságát természetesen rengeteg tendencia, jogszabály és igény alátámasztja. Ezek közül a legújabb a világ egyik legnagyobb kommunikációs megoldásokat nyújtó vállalatának felmérése. Az Alcatel-Lucent legfrissebb kutatása szerint a felnövekvő generációk már most elkötelezettek a mobil-pénztárca használata mellett.

A mobil-pénztárca megoldásokat fejlesztő Alcatel-Lucent minap publikált, a világ tíz különböző országában végzett felmérésének összesítése szerint a fiatal felhasználók/vásárlók fizetni is hajlandóak azért a kényelemért, amit a mobiltelefonnal történő fizetés jelent legyen szó a számlaegyenlegük megtekintéséről, buszjegy vásárlásról vagy bármilyen elektronikus jegy megvételéről. A tanulmány elkészítésében a Társaság Youth Lab-jának 226 tagjai vett részt az Egyesült Államokból, Mexikóból, Brazíliából, Kínából, Japánból, Spanyolországból, Franciaországból, az Egyesült Királyságból, Németországból és Olaszországból. A tinédzserek és fiatal felnőttek megkérdezésével készült anyagból kiderül, hogy az ifjabb generáció tagjainak 89% (!) fizetne havidíjat azért, hogy rendelkezzen valamilyen mobil-pénztárca szolgáltatással.
A megkérdezettek válaszaiból kiderül, hogy elsősorban a kényelmi és plusz szolgáltatások vonzzák a fiatalokat ezen újfajta szolgáltatástípus felé. A legnépszerűbb indok a szinte minden megkérdezett által megemlített „Így nem kellene sorban állni a mozijegyért” opció, de a válaszadók 75%-át érdekelték a különböző kuponok által kínált kedvezmények is. A válaszok több mint 85%-a külön kitért arra, hogy a szolgáltatás azért is érdekli, mert lehetősége nyílna valós időben megnéznie számlaegyenlegét, illetve a korábbi tranzakciókat. Tízből kilencen a szolgáltatás nagy előnyeként értékelt a tömegközlekedési és más elektronikus jegyek kényelmes és gyors megvételét.

Bár az összeg, amit egy-egy fiatal fogyasztó havonta kifizetne egy mobil-pénztárca szolgáltatásra természetesen országonként változó volt, a tanulmány szerzői meg tudtak állapítani egy elfogadható mediánt. A 7,77 $-os havidíjat összességében elfogadhatónak vélik a fiatalok egy ilyen kényelmi szolgáltatásért.


„Egy ilyen szolgáltatás számomra azt jelenti, hogy kevesebb cuccot kell magammal, és kevesebb dologra kell figyelnem. Nagyon kedvelném ezt a fajta kényelmet.”
„Végre nem kéne magammal cipelnem több ezer kártyát.”
„Csökkenne azon tárgyak száma, amit elveszhetnek. Minden egy helyen lehetne, amit így könnyebb lenne rendszerezni.”


A válaszadók kommentárjaiból is tisztán látszik, hogy a jövőbeni fizetési megoldásoknak a kényelmet mindenképpen szem előtt kell tartaniuk.


Fotók: https://www.stoppress.co.nz/; https://www.mobilewhack.com/; https://www.rfid-blog.com/