Az IDTechEX legfrissebb kutatása szerint a rádiófrekvenciás azonosítás piaca 2010 végére eléri az 5,63 milliárd dollár, ami 600 millió dolláros növekedést jelent a 2009 végi ötmilliárdos szinthez képest. A felmérés kiterjedt mind a tag-ekre, mind az olvasókra, mind az RFID-kártyák szoftvereire és kapcsolódó szolgáltatásaira, a címkékre és minden egyéb felhasználási formára. Az RFID Forecasts, Players & Opportunities 2011-2021 riport rámutat, hogy a legtöbb megrendelés továbbra is az államigazgatási várható szférából, hiszen ők képesek implementálni a nagy RFID rendszereket, mint például a személyazonosítást, a kisállatok jelölését, vagy éppen az útdíjat, amelyeknél a megtérülések tipikusan nagyobb hatékonyságúak és biztonságosabbak.
Az IDTechEX kutatási adatai szerint a legnagyobb szektor a felhasznált tag-ek száma alapján az érintés nélküli kártyák piaca (450 millió tag), amelyet az RFID technológiát használó jegyek követnek (380 millió tag), majd pedig a ruházati felhasználás jön 300 millió tag-gel. 2010-ben várhatóan RFID kártyára több mint 1 milliárd, míg útlevélbe való tag-ekre 240 millió dollárt fognak költeni az ügyfelek. A ruházati iparhoz kapcsolódóan a teljes költés előreláthatólag 36 millió $ lesz.

A tanulmány megállapítása szerint 2010-ben továbbra is Észak-Amerikában adják majd el a legtöbb tag-et (az összes RFID tag 43%-át), de Kínában hatalmas növekedés várható. Ennek mozgatórugója nemcsak az, hogy a távol-keleti ország tovább növeli RFID gyártási kapacitását, hanem az is, hogy az Egyesült Államokban és Európában a tag-ek előállítói folytatták a racionalizálást. A kínai kormány erősen elkötelezett az RFID technológia mellett, és megvan a kellő ereje ahhoz, hogy ráerőltesse az akaratát a vállalatokra. Mindezt alátámasztja, hogy a kínai államigazgatás már leadta a legnagyobb RFID megrendelést, már ami az összeget illeti: több mint egymilliárd személyigazolvány a hozzátartozó rendszerekkel együtt 6 milliárd $ értékben. A piac nagyságát jól jelzi, hogy a 2009-2010-es RFID események látogatóinak száma ötször nagyobb, mint a legnagyobb amerikai és európai RFID rendezvényeké.