public transport_mobileHányszor és hányszor látunk mobilozó fiatalokat a metrón, buszon, villamoson? Nem csoda, hogy a közlekedési cégek egyre több pénzt költenek mobil alkalmazásokra. A BKK és a Google Maps alkalmazásaival bármikor megtudhatjuk, hogy juthatunk Budapesten A-ból, B-be.

Nem is csoda, hogy az évente Londonban megrendezésre kerülő Transport & Ticketing konferencián és kiállításon olyan cégek nyernek díjat, amelyek innovatív megoldásokkal segítik a tömegközlekedést. Idén, a világcégek és a londoni mintapélda mellett, egy kis új-zélandi cég is nyert, a Snapper. Magyar származású vezérigazgatója, Miki Szikszai szerint a közlekedési cégeken nagy a nyomás, hogy mobilra optimalizált megoldásokat adjanak a közlekedés mindennapi problémáira és erre ők időben felkészültek.

Változások vannak Magyarországon is. Vitézy Dávid kormánybiztos idén tavasszal egyenesen forradalmat ígért a tömegközlekedésben. Apróságokkal is foglalkoznak, amelyek viszont igen jelentősen megkönnyíthetik az utasok életét. Azzal, hogy majd összekötésre kerül a MÁV vonat és a VOLÁN busz menetrendje már az is lehetővé válik, hogy tervezhetővé lesz utazásunk egy olyan helyre is, ahová a vasút vagy a busz közvetlenül nem megy. Ezáltal egy helyen láthatjuk majd a vonat és busz átszállási lehetőségeket is. Sok változást érzékelhet a budapesti utas is, hiszen nem csak új buszok és villamosok mobile_ticketkerültek beüzemelésre, hanem elindult az új, hőpapír alapú jegyrendszer is, amely számos pénztárban és automatából is megvásárolható. Az ANY Biztonsági Nyomda által beszállított biztonsági alappapír jól vizsgázott. Több millió biztonsági jegy és bérlet papírt állítunk elő a Budapesti Közlekedési Központ és a vidéki Volán társaságok számára is. Így több mint a fél ország a Nyomda által gyártott jegyekkel utazik.

Egyelőre idehaza jelenleg erre a biztonsági papír megoldásra van szükség, azonban már Szolnokon a T-City pilotban futott NFC mobil alkalmazásunk. Jelentős kártyagyártási kapacitással rendelkezünk, így a jövőben is partnerei lehetünk a közlekedési cégeknek, amennyiben a technológiai váltás megéri a befektetett összeget.